Mindfulness til indre ro

Mindful meditations øvelse til indre ro med havets bølger. Giv tankerne ro. Guidet indre rejse til anerkendelse

Mindfulness til indre ro er en gratis meditation med havets blide bølger. I Øvelsen kan du øve dig i at fokusere din vejrtrækning, og visualisere at du giver slip på tanker. Ved at arbejde med din vejrtrækning, kan du finde indre ro for en stund.

Hvis du ikke har prøvet det før, kan du starte med at følge min guide nedenfor, hvor du prøver at fokusere på vejrtrækning i 2-3- minutter af gangen.

Blive guidet til indre ro
Sådan kommer du i gang med at meditere med vejrtrækning.

Meditation til indre ro med mindfulness øvelser

Ved at fokusere din vejrtrækning, kan du styrke din følelse af indre ro. Hvis du ikke er vant til at meditere, kan øvelsen virke svær. Vær ikke bange for at blive i at det er lidt kedeligt første gang. De fleste vil opleve, at tankerne vil videre til næste opgave.  

Uro i kroppen

Når du har uro i kroppen, forsøger dine følelser at komme i kontakt med dig. Her kan det være en god ide, at forsøge at træne at komme i kontakt med den uro, der sidder i kroppen. Ved at anerkende uroen, kan du arbejde med at blive bedre til at lytte til dig selv.

Mindfulness er en kilde til indre ro i krop og sjæl

Med mindfulness arbejdes der på at give vores nervesystem balance. Tit opleves stor indre uro, i forbindelse med stress. Stress kan være direkte skadeligt på lang sigt, og derfor er det vigtigt at forstå, hvorfor du føler uro. Her kan du forsøge at komme i kontakt med indre ro ved at bruge mindfulness.

Sådan kommer du i gang med at dyrke mindfulness

Du kan komme i gang med at dyrke mindfulness ved at starte med korte intervaller. Det er lidt ligesom at løbetræne, hvor man starter med små ture. Hvis du har meget uro, kan du starte med 3 minutters fokus af gangen. Derefter vil dine tanker sandsynligvis fortælle dig, at du ikke har tid til det her stillesiddende projekt. Det er i dette øjeblik, du bedes stå igennem med at blive sidende på stolen, og forsøge at holde fokus på 3 minutters opmærksomhed på din vejtrækning.

Stranden blive bølger til indre ro
Mindfulness øvelse til indre ro af Mette Hansgaard.

Mindfulness til indre ro med guidet meditation start med 3 minutters øvelse i stilhed.

Du starter med at sætte dig godt tilrette på en stol. Du retter ryggen og placerer dine hænder på dine lår. Så sætter du dig godt tilrette på stolen ved at fokusere på dine fødder. Dem sætter du godt til rette nede i gulvet. Imens du starter med at fokusere din vejrtrækning, vil jeg bede dig lægge mærke til temperaturen under dine fødder.

Mærk om underlaget under fødderne føles blødt eller hårdt? Imens begynder du at fokusere på din vejrtrækning igennem næsen. Pust gradvist ud igennem munden. Undervejs oplever du måske følelser og tanker, der presser sig på. Det er helt naturligt, at det kræver øvelse af sige nej tak til tanker, du ikke ønsker lige nu.

Fokuser på vejrtrækningen i tre minutter

Fokuser opmærksomt på dit næsebor. Det højre næsebor. Har du svært ved at fokusere indåndingen, kan du holde en finger på det ene næstebor. Træk vejret dybt ind, og hold vejret meget kort, og pust derefter ud. Skift mellem ind og udåndinger i tre minutter. Nu tænker du nok, det her lyder skørt. Men imens du fokusere på indåndingen, siger du til dig selv. “Jeg trækker vejret ind” og det samme gør du, når du puster ud. Derved giver du hjernen besked om, hvad den skal gøre. Uden at den tankevandrer i forskellige retninger.

Mindfulness øvelse ved havet i Dragør Sydstrand 12 minutter

Mindfulness til indre ro med havets bølger

Mindfulness video 12 minutter gratis video

I denne video arbejder vi med at slippe tanker, der er formet af stress og uro. Filmen er lavet af mindfulness instruktør, NLP Master og kunstner Mette Hansgaard . God fornøjelse. Kontakt mig gerne, hvis du ønsker en privat session til at komme i kontakt med følelser, der blokere dig. Det er en mere hypnotisk session. Husk at skrive hvad og hvornår du ønsker at booke tid til en session. E-mail: metteskunst@gmail.com

www.livspower.dk

One Reply to “Mindfulness til indre ro”

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Please reload

Vent venligst...